Grupa Mercator u 2012. godini prihodovala je od prodaje 2,87 milijardi eura, što je na razini prihoda iz prethodne godine. Oko 56 posto prihoda od prodaje Mercator je ostvario na domaćem slovenskom tržištu, 19,5 posto u Srbiji i 13,3 posto u Hrvatskoj. Preostali dio prihoda ostvaren je na tržištima Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Bugarske i Albanije. Grupa je lani zabilježila gubitak od 104,6 milijuna eura, a tri četvrtine gubitka odnosi se na otpise i umanjenja vrijednosti. Krediti i ostale financijske obveze Grupe Mercator na dan 31. prosinca 2012. iznosili su 1,09 milijardi eura, što u odnosu na 2011. godinu predstavlja smanjenje za 90,01 milijuna eura. Neto financijski dug Grupe Mercator na posljednji dan 2012. godine iznosi 1,008 milijardi eura, što je 7,6 posto manje nego na kraju 2011. godine.
Grupa Mercator u 2012. godini prihodovala je od prodaje 2,87 milijardi eura, što je na razini prihoda iz prethodne godine.
Oko 56 posto prihoda od prodaje Mercator je ostvario na domaćem slovenskom tržištu, 19,5 posto u Srbiji i 13,3 posto u Hrvatskoj. Preostali dio prihoda ostvaren je na tržištima Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Bugarske i Albanije.
Grupa je lani zabilježila gubitak od 104,6 milijuna eura, a tri četvrtine gubitka odnosi se na otpise i umanjenja vrijednosti, priopćeno je nakon sjednice Nadzornog odbora Grupe Mercator na kojoj je usvojeno revidirano godišnje izvješće o poslovanju Grupe i društava članica. Nakon revizije prvotno procijenjeni gubitak dodatno je povećan.
Krediti i ostale financijske obveze Grupe Mercator na dan 31. prosinca 2012. iznosili su 1,09 milijardi eura, što u odnosu na 2011. godinu predstavlja smanjenje za 90,01 milijuna eura. Neto financijski dug Grupe Mercator na posljednji dan 2012. godine iznosi 1,008 milijardi eura, što je 7,6 posto manje nego na kraju 2011. godine.
Mercator je u prošloj godini usvojio neke mjere troškovne racionalizacije, koje su u drugoj polovici godini donijele uštede od 10 milijuna eura. Grupa Mercator je u 2012. bila aktivno fokusirana na optimizaciju obrtnih sredstava u svim društvima u Grupi, što je poboljšalo likvidnost.
Kako bi racionalizirali troškove i poboljšali poslovnu učinkovitost Mercator je prihvatio temeljne strateške ciljeve - optimizaciju, profitabilnost, fokusiranje na osnovnu djelatnost i rast, koji su već ugrađeni u sva područja djelovanja.
Zbog neprofitnog poslovanja društava i fokusiranja na poboljšanje poslovanja na ključnim tržištima, krajem prošle godine Mercator se počeo povlačiti s albanskog tržišta. S posljednjim danaom 2012. poslovna jedinica je prestala s radom. U 2013. planirano je povlačenje s bugarskog tržišta.
"U skladu sa strategijom Grupa Mercator fokusirala se na poboljšanje poslovanja u osnovnoj djelatnosti - prodaji robe široke potrošnje. Kako bi poboljšao poslovanje Mercator je počeo s ključnim strateškim projektom sanacije poslovanja društva u programu proizvoda za dom i tekstilnih djelatnosti te ostalihm poslovnih djalatnosti, te s racionalizacijom troškova kroz spajanje svojih društava na pojedinim tržištima", obrazlažu se u priopćenju poduzete mjere.
Na razini Grupe uspostavlja se funkcija globalne nabave za sva tržišta, kako bi se okrupnila dobavljačka mreža i pospješile aktivnosti usmjerene na poboljšanje upravljanja kategorijama i asortimanom.
S 1. veljače 2013. sustav lojalnosti kupaca kroz uporabu Pika kartice implementiran je na razini cijela Grupe Mercator, što predstavlja važan korak ka povećanju konkuretnosti kompanije.
"Grupa Mercator će se u 2013. godini fokusirati na povećanje konkurentnosti maloprodajnih jedinica. Veliki naglasak će se dati na povećanje dodate vrijednosti kroz pojačanu suradnju s dobavljačima, uglavnom na razini uspostavljanja globalne nabave. Dodatne uštede će se ostvariti reorganizacijom poslovnih procesa", zaključuje se u priopćenju.